תמונות-פרופיל-כיצד-הן-משפיעות-על-אמון

תוכן עניינים

משיכה בין גבר לאישה קשורה מאוד לאמון ביניהם, אך התגובות לאמון בין אנשים שונה מאוד בין גברים לנשים. תמונות פרופיל באפליקציות הכרויות יכולות לגרום משיכה מאוד גבוהה כלפי הצופה, אך צריך ללמוד כיצד לדעת איזו תמונה משקפת את המציאות האמיתית ועל מי כדאי לסמוך שזה אכן כך. קראו מאמר זה ותוכלו לדעת עוד. 

תמונות פרופיל: התמונה ראי של המציאות?

כאשר אנו עוסקים באפליקציות היכרויות כמו טינדראוקייקיופיד או באמבל, תמונת פרופיל שווה הרבה יותר מ-1000 מילים. משתמשים באפליקציות הכרויות מתחברים במהירות לאנשים שהתמונות שלהם מעוררות בהם עניין, אבל הם מסתכנים בכך שהם מאמינים לתמונה שלא באמת משקפת את האדם האמיתי שמאחורי התמונה. אז משתמש באפליקצית הכרויות יכול לדעת על מי לסמוך? כמובן שזה מסובך.

אפליקציות הכרויות מוצאת התאמות פוטנציאליות בקרבת המשתמש ומראה לו תמונה, שם וגיל של התאמה פוטנציאלית. החלקה ימינה על התמונה מציינת שאתה אוהב מישהו ואם בצד השני עושים אותו דבר על התמונה שלך אז תוכל לשלוח הודעות. למעשה, אתה מסתכל על תמונה של אדם ואתה עושה שיפוט לגבי האישיות שלו, מה הערכים שלו, ואם אתה רוצה לצאת איתו לדייט או אפילו לבלות את שארית חייך עימו.

תמונות פרופיל: תמונות רגילות או תמונות “משופרות”?

כדי לנסות לראות איך אנשים מגיבים לתמונות כאלה, מחקר שבוצע לאחרונה השתמש ב2 קבוצות ביקורת. הקבוצה הראשונה הסתכלה על תמונה “משופרת” של אדם מסוים והקבוצה השנייה הסתכלה על תמונה רגילה של אותו אדם. לא בוצעה השוואה בין שתי התמונות, אלא כל קבוצה ראתה רק אחת מהתמונות. כל משתתף התבקש לדרג את האטרקטיביות של אותו אדם במוצג בתמונה מ1 עד 10. לבסוף, מצאו שגם גברים וגם נשים גירגו את התמונות ה”משופרת” כאטרקטיבית הרבה יותר מהרגילה. למעשה, מחקר זה מראה כיצד תמונה פרופיל יכולה להשפיע על הדעה שלנו כלפי אותו אדם הנמצא בתמונה. ניתן לומר שמי שמשתמש בתמונה מודע לכך שהיא סוג מניפולציה אבל רוב משתמשי אפלקיציות ההכרויות מודעים לכך ומוכנים להשתמש בעצמם באותה אסטרטגיה.

שימו לב, שלמרות שאנשים רבים יודעים שמה שהם רואים באינטרנט לא בדיוק כפי שהוא נראה במציאות, גברים ונשים עדיין מגיבים בצורה שונה לתמונות מושכות. במחקר שנערך לאחרונה על כ-300 מתנדבים הטרוסקסואליים, חוקרים מצאו שגברים ונשים נותנים אמון ברמות שונות כלפי תמונת פרופיל מושכת. הגברים שראו תמונות “משופרות” של נשים, שהצטלמו עם תאורה, שיער ואיפור דירגו אותן כמושכות יותר אבל פחות אמינות, לעומת תמונות רגילות של אותן נשים. לעומת זאת, נשים שראו תמונות “משופרות” של גברים אמרו שהם נראים מושכים ואמינים יותר לעומת התמונות  הרגילות של אותם גברים. לפי מחקר זה נראה כי נשים נתנו אמונה במשיכה של הגברים, זאת לעומת הגברים שנקטו בעמדה מציאותית יותר.

תמונות פרופיל: גברים נמשכים יותר אחרי היופי באפלקיציות הכרויות

בעוד שגברים נתנו פחות אמון בנשים מושכות, היה נראה שהיופי שלהן גובר על החשדות שלהם. למרות חוסר האמון שלהם, הם עדיין ציינו כי יש להם רצון גבוה יותר לצאת עם האישה בתמונה “המשופרת” לעומת לצאת עם האישה המופיעה בתמונה הרגילה. ייתכן והגבר חושב שהבחורה בתמונה ה”משופרת” אולי לא נראית בדיוק כמו בתמונה אבל היא מספיק קרובה לזה זה טוב לו.

מחקרים קודמים מצביעים על כך שהאבולוציה ממקדת את תשומת הלב של האדם בהיבטים מסוימים של משיכה כמו עור בריא בכל הקשור לבן זוג בריא. ייתכן והגברים מעריכים את התכונות הללו על פני אמינות. בלי קשר לכך, גורם נוסף שיכול להוות משיכה אצל אדם, הוא שאנשים מעדיפים לצאת לדייט ולשכב עם מי שדומה להם.

מאמרים נוספים